چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

پله معلق دکوراتیو

۲ بازديد

پله معلق دکوراتیو به راه پله ای گفته می شود که به نحوی در هوا شناور باشد یا لااقل این حس معلق را به بیننده انتقال دهد ولی دکوراتیو یعنی زیبایی بخش به محصولی که در ساخت آن چندین ایده قشنگ به صورت منظم در کنار هم قرار داده شده باشند. پس ترکیب معلق و دکوراتیو در کنار هم می تواند آن بخش از ویلای دوبلکس شما را مرکز دید قرار دهد پله معلق ها اکثرا به صورت شاسی مخفی درست می شوند یعنی قبل از نازک کاری دیوار کناری راه پله شاسی اصلی کف پله ها در ابتدا و انتهای کار به تیرآهن های بنا متصل می شوند. و در میانه راه خودمان باید از طریق شاسی کشی با پروفیل مهار را انجام دهیم. به این خاطر که لرزش تا حد بالایی گرفته می شود بعد نوبت به متصل کردن هر کف پله در ارتفاع های معین و گونیا شکل به شاسی می رسد. باید دقت داشت که حدفاصل دیوار شاسی به اندازه ای باشد که بعد از نازک کاری فقط شاسی اصلی پنهان شود نه اینکه قسمتی از کف پله ها هم گچ شده باشد چون این کار ممکن نیست و با ایجاد اندک لرزشی این گچ ها یا حتی سیمان ها ترک خورده و باعث زشتی ظاهر پله معلق دکوراتیو ما می شود.
نرده پله معلق دکوراتیو:
چون اساسا کار ما بر شناور بودن ریخته شده است پس باید دقت داشت که از هیچ ستون و پایه جلوی چشم بیننده به صورت حد خود داری کنیم. این را پله گرد نوربخش می گوید پس چاره کار اینجاست که می توانید به جای کف از سقف مهار هایی برای متصل کردن سیم بکسل یا میل گرد سطح هر کف پله بگیرید. و چیزی که از دور نمایان خواهد شد یک پله معلق در هوا شناور می باشد و با این کار می توان لرزش راه پله خود را به عدد صفر نزدیک تر کرد و به طول عمر آن افزود چون تنها لرزش است که باعث تخریب برخی از قسمت های اصلی می شود و هزینه نگهداری را برای مشتری بالا تر می برد.
سطح هر کف پله را با چه متریالی بهتر است بپوشانیم؟
اکثرا پله هایی که در فضای داخلی خانه بنا شده اند را از چوب برای پوشاندن سطح هر کف پله بهره می گیرند و بنا به سلیقه می توان از شیشه های ضخیم و آهن های ورقی سی ان سی شده یا حتی عاج دار هم استفاده کرد. ولی در محیط بیرون از بنا از سنگ های زیبا برای این کار استفاده می کنند چون در برابر عوامل طبیعی مثل آب باران، باد و تابش مستقیم خورشید این سنگ است که در هر سه مورد امتحانش را به خوبی پس داده است آهن هم مقاومت بالایی دارد. ولی در مجاورت آب دیگر خبری از آن مقاومت نیست و در طی روزهای اندکی پوسیده شده و نیاز به تعویض خواهد داشت پله گرد نوربخش می گوید که بهتر است در همان مراحل اولیه ساخت به درستی متریال انتخاب شود و کارفرما از خساست خود دوری کند تا بعد ها مستلزم هزینه های اضافی نشود.
ابعاد استاندارد یک پله معلق شاسی مخفی:طول هر کف پله نباید از 90سانتی متر به بیشتر سرایت کند چون هر چقدر هم آهن ضخیم و پرر قدرت باشد نسبت به طول زیاد کم خواهد آورد. ارتفاع تا حد ممکن باید به 18سانتی متر نزدیک باشد. کم تر و بیشتر از این عدد پیشنهاد نمی شود عرض هر کف پله باید تقریبا بین 27تا 35سانت باشد. اگر کمتر باشد جای پای استانداردی نداریم و امکان لیز خوردن فرد بالا می رود و اگر هم بیشتر باشد دیگر نمی توان با یک گام از هر کف پله عبور کرد. اینها در تمامی راه پله فلزی ساخته شده باید رعایت شود.












تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.